Laatste Nieuws

Opel presenteert nieuwe slogan & opgefrist logo


22-06-2017 11:31

Opel introduceert een nieuwe merkslogan: ‘De toekomst is voor iedereen’. De nieuwe slogan benadrukt de belofte van het merk: Opel democratiseert technologie van de toekomst en maakt die voor iedereen toegankelijk. Deze filosofie zit diep geworteld in de geschiedenis van Opel. Tegelijkertijd introduceert Opel een opgefrist merklogo en een nieuwe Insignia-campagne met Jürgen Klopp, waarin Opel voor het eerst de nieuwe merkslogan én het nieuwe merklogo gebruikt.

Vijf woorden, één boodschap

De nieuwe slogan ‘De toekomst is voor iedereen’ benadrukt twee kanten van de merkpositie van Opel. ‘De toekomst…’ doelt op het feit dat trendsettende mobiliteitsoplossingen alleen mogelijk zijn met constante innovaties. Dit is iets waar Opel dagelijks aan werkt. Het tweede deel ‘…is voor iedereen’ benadrukt dat deze oplossingen en technologieën van de toekomst niet voor een kleine groep mensen bereikbaar blijven. “De toekomst vormt geen luxe van de elite, maar kwaliteit van leven voor iedereen”, aldus Tina Müller.

Opel-logo opgefrist

De komst van de nieuwe merkslogan van Opel wordt onderstreept door de introductie van een nieuw merklogo van Opel. Het nieuwe 2D-logo – 3D op auto’s – is vereenvoudigd, duidelijker en wordt toegepast in alle communicatiekanalen van Opel. De hoofdkenmerken van Opels beroemde logo blijven uiteraard bestaan. De cirkel verwijst naar een stuurwiel en de bliksemschicht is een signaal van energie.

 

 

 

 

Nieuwe Opel logo

Terug naar nieuwsoverzicht