Laatste Nieuws

Prijzen nieuwe Opel Insignia bekend


20-02-2017 10:31

De nieuwe generatie Opel Insignia maakt indruk met zijn verleidelijke en dynamische vormgeving, zijn uitstekende aerodynamische eigenschappen (Cd-waarde 0,26 voor vijfdeurs) en talrijke technische innovaties. Hij is beduidend lichter dan de vorige Opel Insignia en is daarmee efficiënter en dynamischer dan ooit. Samen met de toegenomen interieurruimte en de rijke standaarduitrusting vormt de nieuwe Opel Insignia een serieus alternatief voor auto’s uit een hogere klasse.

Elke Opel Insignia is voorzien van een uitgebreid infotainment systeem met touchscreen en van het Open & Start keyless entry systeem van Opel. De Insignia is standaard voorzien van een groot aantal veiligheidsvoorzieningen zoals de Opel Eye - veiligheidssystemen Forward Collision Alert met voetgangersdetectie en automatische remingreep, Lane Departure Warning, Active Lane Assist met automatische stuurcorrectie en Following Distance Indication. Maar ook zij-airbags voor de achterpassagiers, gordelspanners achter en Automatic Crash Response zijn standaard.

De tweede generatie Opel Insignia is gebaseerd op een compleet nieuwe architectuur en is tot 200 kg lichter dan het huidige model. Deze substantiële gewichtsreductie resulteert in een preciezere besturing en meer wendbaarheid.

WLTP-cyclus
Een andere belangrijke eigenschap is de hoge efficiency. In de nieuwe Insignia debuteren nieuwe motoren en verbeterde transmissies. Het brandstofverbruik van de Insignia daalt 3 tot 10% in vergelijking met het huidige model, gebaseerd op de ‘Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure’-cyclus (WLTP).

Opel maakte in december 2015 al bekend dat het verbruiksgegevens volgens de WLTP-cyclus gaat publiceren. Deze wereldwijde testmethode is vanaf komend najaar juridisch bindend en belangrijk om gestandaardiseerde, reproduceerbare en vergelijkbare resultaten te verkrijgen. Opel is echter in juni 2016 al gestart met het communiceren van de WLTP-gegevens van de Astra.

Nieuw benzine- en dieselmotoren
De nieuwe Opel Insignia is vanaf de verkoopstart leverbaar met een compleet nieuwe benzinemotor. De aluminium viercilinder 1.5 Turbo is er met 103 kW/140 pk vermogen en 250 Nm koppel tussen 2.000 en 4.100 t/min. Het gemiddelde brandstofverbruik is vastgesteld op 5,7 l/100 km voor de Insignia, volgens huidige NEDC-testcyclus, wat overeenkomst met een CO2-uitstoot van 129 g/km. De 1.5 Turbo is er ook met 122 kW/165 pk. In dit geval bedraagt de CO2-uitstoot 130 g/km bij een gemiddeld verbruik van 5,7 l/100 km. Ten opzichte van de 1.6 Turbo (125 kW/170 pk) in de huidige Insignia is een verbruiksreductie van 3% gerealiseerd.

Een andere highlight is de 2.0 Turbo met een vermogen van 191 kW/260 pk en 400 Nm koppel tussen 3.000 en 4.000 t/min. Het gemiddelde brandstofverbruik (NEDC) is vastgesteld op 8,6 l/100 km voor de Insignia, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 197 g/km. Deze krachtige turbomotor is gekoppeld aan een volledig nieuwe achttrapsautomaat en een geavanceerd AWD-systeem met torque vectoring – uniek in deze klasse. De intelligente, variabele vierwielaandrijving maakt gebruik van twee elektronisch aangestuurde meerplatenkoppelingen die het achterste differentieel vervangen. Het systeem garandeert een razendsnelle reactie voor optimale grip onder alle omstandigheden en een sportieve rijervaring in bochten.

Verder is de nieuwe Opel Insignia leverbaar met de beproefde 1.6 CDTI dieselmotor in combinatie met de vernieuwde zesversnellingsbak (minder interne wrijving). De versie met een vermogen van 81 kW /110 pk laat een gemiddeld verbruik (NEDC) en CO2-uitstoot van 4,0 l/100 km en 105 g/km noteren. De versie met 100 kW/136 pk verbruikt gemiddeld 4,3 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 114 g/km. Dankzij de verder verbeterde dieselmotor en transmissie is het gemiddelde dieselverbruik van de 110 pk-versie maar liefst 10% gedaald volgens de WLTP-test.

Het aanbod wordt gecompleteerd door de geoptimaliseerde 2.0 CDTI dieselmotor met 125 kW/170 pk. In de nieuwe Opel Insignia verbruikt deze motor gemiddeld 5,2 l/100 km (NEDC) met een bijbehorende CO2-uitstoot van 136 g/km. 


Terug naar nieuwsoverzicht